KOÇ
|
Var olmak
– Koç’un hedefi budur.
Koç
dünyaya savaşçılık,
canlılık ve hayatta kalma güdüsü ile silahlanmış olarak gelir. Her türlü
yıldırmaya, pürüze ve kuşkuya rağmen istek ve iradenin üstün gelebilmesi
yeteneğini temsil eder.
Dürüstlük,
didişmecilik, heveslilik, bağımsızlık ve cesaret Koç’un kaynaklarıdır.
Boş teorilere kafa yormayan, gereksiz duygusal inceliklerle vakit harcamayan,
dışa dönük bir idealisttir.
Gelişimsel
hedefleri; yaratmak, yenilikler ortaya koymak, ilerlemeyi, öncülük etmeyi sağlayacak
değişimi üretmektir. Stratejisi hemen eyleme geçmektir. Koç tecrübesi yaşayan
kişinin sürekli hissettiği “şu an” düşüncesidir. Geçmişe dair bir
kaygı taşımaz. Geleceğin neler getireceği ile ilgilenmez, çünkü gelecek
henüz yoktur. Ürettiği çok sayıda düşünceyi uygulamakta gösterdiği
isteklilik Koç’un sabırsızlığını ortaya çıkartır. Bu
sabırsızlık Koç’un gölgesini oluşturur. Hevesini kaybettiği anda
yeni bir projeye yönelir. Ancak ateş ettikten sonra nişan alma eğilimi
nedeniyle girişimlerini ve projelerini sonuçlandırma olasılığı düşük
olur. Kaynağı olan cesaret ve mücadeleyi yaşamdaki amacını gerçekleştırmek
için kullanamazsa ateşliliğini ilgisiz bir hedefe yöneltip işe yaramaz hale
gelebilir.
Öğrenmesi
gereken; doyum için sabretmek, hiçbir çıkar gözetmeden yaratmak ve gelişimine
yardımcı gerilimlerden kaçmamaktır.
|
|
|
BOĞA
|
Huzuru
bulmak ve onu korumak - Boğa'nın
hedefi budur.
Dinginlik.
Sınırsız bir karmaşıklık içinde yine de sade olmak. Kavranamayacak kadar
derinliğe sahip olmak, ancak bunun üzerinde konuşmaya ihtiyaç duymamak.
Karmaşıklıktan
kuşku duymak Boğa'nın kaynağıdır. İçgüdüsel bir şekilde, kendi
sessizliği ve sadeliğini bulabileceği ortamları arar. Sabit bir iş. Güven
veren ilişkiler ağı. Sonsuz bir pratiklikle kozasını örer. Doğal olarak
denge, güvenlik ve huzur sunan herhangi bir şeye ilgi duyar.
Boğa'nın
stratejisi sonsuz sadeleştirmedir. Varoluşa ait melodramlar yoktur. Sadece
hayatın özüyle -sağlık, gerçek, aşk ve sessizlikle- başbaşa
kalana kadar ve buna sevgiyle karışık saygı duygusuyla yaklaşana kadar
yaşamın yavaş yavaş azalması vardır.
Boğa'nın
gölgesi iç huzuru dışsal güvenceyle karıştırmaktır. Gerçekte içsel
güvenceden doğan huzuru aramasına rağmen, bunun dış dünyada yansıması
olan, para, varlıklar ve insanlararası deneyimsel-dengeyi saplantı haline
getirebilir. Bu yüzden inatçı, materyalist, günlük düzenini bozma
korkusuyla kendini sıkıntıdan patlatan biri haline gelebilir. Güvence zihinsel
düzeyde de bir hareketsizliğe dönüşebilir. İnatçılığı ve irade gücü
gibi kaynaklar gölge olarak esnek olmamayı, deneyimlere dar kalıplar içinde,
hayal gücünden yoksun tepkiler vermeyi doğurur.
Öğrenmesi
gereken; harekete ve değişime gönüllü olmak, gelişim için esnek
olabilmektir.
|
|
|
İKİZLER
|
Hayret duygusuna
erişmek - İkizler'in hedefi budur.
İkizler
algılamak ve kendisini gözlemle tıka basa doldurmak için doğmuştur. Her
zaman hareket halinde bulunmalıdır. Uyanık bir akıl İkizler’in temelidir.
Merak, yerinde
duramamak, bunlar İkizler’in kaynaklarıdır. Fiziksel canlılığı akılda
da sürer, bu da ona bir başka kaynak sağlar: öğrenme, anlama yeteneği. Bu
hızlı zihinsel faaliyetler yargı ve mantık gücüne sahip olmaya yönelik değildir.
Ham algılamaya yöneliktir. Düşünmek değil, görmek önemlidir.
Sadece dünyaya şahit olmak ister.
İkizler’in ana
stratejisi deneyimdir. Aynı anda birden fazla hayat yaşamak onu tembellikten
uzak tutar. Diğer insanların deneyimlerinden öğrenmek için dinler. Açık
fikirli ve şaşırmaya gönüllüdür.
Bilgiyi toplar, bağlantılar
kurar ve yayar.
İkizler’in sürecinin
aşırı hızlanması onun gölgesidir. Bu süreç yüzeysellikle
sonuçlanabilir. Tatsız gerçeklerle yüzyüze gelmeye zorlanırsa bilgiyi
yeniden yapılandırabilir. Ayrıca fazla yayılma, dağılma, sinirlilik ve her
şeyin sürekli krize dönüştüğü, anlamsız, heyecanlı ve kararsız yaşam
tarzı da söz konusudur. Aşırı yorgunluk, derinlikten yoksunluk ve nihayet
duygusal tükenme yaşayabilir.
Öğrenmesi
gereken; durup biraz nefes almak, sırf "akıl bilgisi" ile yetinmeden
gönülden bir katılımda bulunmaktır.
|
|
|
YENGEÇ
|
Kusursuz duyarlılık
- Yengeç'in hedefi budur.
Her ayrıntıyı
hissetmek, hayatın uyumsuzluğunu görmek, her şeye rağmen yaşamın sunduğu
her şeyi sevmek, kabullenmek ve ona güvenmek. Tüm bunlar Yengeç'in konularıdır.
Duyguların
lisanını çok akıcı bir şekilde konuşması, iç dünyasının zenginliği
Yengeç'in kaynaklarıdır. Yengeç'te, subjektiflik ve duygusal yoğunluk
sonuna kadar açıktır. Stratejisi korunmaktır. Yengeç kabuğunda saklanıp
veya içine kapanıp güç toplayarak bu iç süreçlerini korumak zorundadır.
Şefkat ve ilgi Yengeç'in kendini koruma güdüsünden daha güçlü
özellikleridir.
Anaçlık,
koruyucu olmak, yardımcı olmak sevginin güvenli bir çeşididir. Radikal bir
kendini koruma, güvenli sevgi önceleri iyidir, ama bir süre sonra Yengeç'in
cesaretini toplayarak kabuğundan çıkması -başka bir deyişle, gerçekten
sevme cesaretini bulması- gerekir. Böyle olduğunda aktif olarak dünyayla
bütünleşir. Önce kendi ruhunun sisli diyarlarını araştırmak için
kullanması gereken incelikli bakım sürecini -iyileştirici, yardımcı ve
rahatlatıcı rollerini- dünyaya aktarır.
Anaçlık Yengeç'in
en yüksek ifade biçimi -aynı zamanda gölgesidir. İlişkide olduğu
insanlardaki hassasiyeti ve kederi kendine çekerek onların kendilerini güvende
hissetmelerini sağlar. Üstlendiği annelik rolünün sonucunda kendisini,
gereksinimlerini ve fırtınalı iç dünyasını affedicilik ve
anlayışlılık perdesi ile örtebilir. Diğer yandan güvenlik için geliştirdiği
savunmalar gelişiminin önünü keser.
Öğrenmesi
gereken; kabuğundan sıyrılmak, açılabilmek, güvenmek ve sevgi için riske
girmektir.
|
|
|
ASLAN
|
Kendini ifade
etmek - Aslan'ın hedefi budur.
İçsel durumunun
dışsal sembollerini yaratmak. Sıcak, özgüvenli ve kendini ifade eden bir
tarzda dünyaya ait olduğunu hissetmek Aslan'ın konularıdır.
Yaratıcılık,
tiyatrosallık, yaşam şevki: sevgi ve beğeni toplayan bir performansın tüm
unsurları Aslan'ın kaynaklarını oluşturur. Bütün geleneksel yaratıcılık
alanları Aslan'ın içsel dünyasını dışarı çıkarma kanallarıdır.
Oyunculuk, dans, hikaye anlatma, övgü alışverişi, hepsi de Aslan'ın
patikasında bulunur. Aslan dolaysız bir yaratıcı kulvar seçtiğinde daha iyi
parlar. Sahnede olmak, dikkat çekmek için güçlü bir istek söz konusudur.
Stratejisi içtenlik ve risk alabilmektir. Kendimizi bu stratejilere göre
ortaya koyar -ve bunun için alkışlanırsak- kendimizi güvenli, dünyadaki
yerimiz konusunda olumlu hissederiz. Hayat bize daha dostça ve zevkli gelir. Bu
Aslan'ın gelişimidir.
Aslan'ın gölgesi
riski göze alıp kendini ortaya koyduğunda ve alkışlanmadığında ortaya çıkar.
Bu durumda Aslan içine
kapanır ve bir daha asla riske girmez. İnsanların onayını alma arzusuyla
kendisine ters düşse de "insanları memnun etme" ve gösteri krizine
kapılabilir. İçine kapanma, genellikle kibire ve egomaniye yol açar. İkinci
durumda ise gösteri hiçbir amaca hizmet etmeyen bir patırtıya dönüşür.
Duygusal ilişkilerinde gururu onu basit bir şekilde sevgiyi istemekten
alıkoyabilir. Arzuladığı ilgi ve onayı görmezse kalbi kadar gururu da
yaralanır.
Öğrenmesi
gereken; kendi iç süreçleriyle ilgili somut kanıtları, dürüst, yaratıcı,
hesapsız bir şekilde ortaya koymak. Onaylanmaktan bağımsız güven duygusunu
geliştirmektir.
|
|
|
BAŞAK
|
Kusursuzluk
- Başak'ın
hedefi budur.
Kendi
potansiyellerinin en üst, en arıtılmış düzeyine çıkmaktır. Hangi
doruğa ulaşırsa ulaşsın hedefi daha yukarıdır. Saflık, doyum, anlam içerme,
zor işler ve ulaşılması zor hedefler Başak'ın konularıdır.
Başak'ın ana
kaynağı kişisel dönüşüme (transformasyona) duyduğu açlık ve mükemmellik
duygusudur.
Gerçeklerle
ilgili kılı kırk yaran, vicdanlı bir dürüstlüğü vardır. Mükemmel ile
gerçek arasındaki gerilim Başak'ın büyümesini hızlandırır, yönlendirir
ve onu değişime zorlar. Asla halinden memnun, kayıtsız değildir.
Repertuarında tembellik yer almaz. Kişisel önemini abartmaya karşı kendini
sigortalamış olması onu mütevazi yapar. Stratejisi hizmettir. Başak
kendisine içsel olarak bakar, parlatılabilecek özelliklerini bulur ve
pragmatik gerçekçiliğiyle yollar bularak bunları dünyaya sunar. Özen,
dikkat ve sabır gerektiren işler, sorumluluk duygusu, insanlara hizmet
Başak'a çok doğal gelir.
Gölgesi kaynağı
olan kusursuzluk anlayışının çarpıtılmasıyla ortaya çıkan
sakatlayıcı ve yok edici öz eleştiridir. Bunu dış dünyaya eleştiricilik,
alaycılık ve çevresindeki herhangi bir şeye (veya her şeye) olumsuz bakarak
yansıtabilir.
Öğrenmesi
gereken; kendisini affetmektir. Kendisini yargılama kapasitesini kendisini
olduğu gibi kabullenerek törpülemelidir. Aksi taktirde, sıkıcı bir şüphe
ve kendini kısıtlama çizgisine gider. İçsel bir eksikliğini özverili
davranarak saklama duygusundan kurtulmalıdır. Detaylarda kaybolmadan bütünü
görebilmesi için gerekli ile gereksizi ayırmasını öğrenmesi şarttır.
|
|
|
TERAZİ
|
Uyum - Terazi'nin
hedefi budur.
Her sağlıklı
Terazi davranışının altında -bilinçli veya bilinçsiz- sakinleşmek amacı
yatar. Gerilimi atmak, ortayı bulmak, sinirleri yatıştırmak için Terazi adım
adım hedefe doğru harekete geçer.
Terazi'nin kaynağı
paradoks ve ikileme karşı yüksek toleransıdır. Tüm bütünlerin birbirini
tamamlayan yarımlardan oluştuğunun bilincinde olmasıdır. Terazi her konunun
iki yönünü de tartar. Karşıt felsefeler, karşıt seçenekler - hepsini
kabul eder. Ortayı arar ve dengeyi orada bulur.
İlişkiler
bu
burcun kendisini geliştirdiği alanlardır. Bu alandaki stratejisi
kibarlıktır. Kibarlık bir başkasını nasıl etkilediğimizin algısıyla
kısmen hareketlerimizi ayarlama kabiliyetidir veTerazi bu hünerle
doludur. Kaynaklarının ve stratejilerinin çarpıtılmasıyla Terazi'nin
gölge
yönü ortaya çıkar. Akıl uçsuz bucaksızdır, iki olasılığı
barındırabilir. Ancak hayat daha dar kapsamlıdır. Terazi, günlük hayatta
yol ayrımına geldiginde seçim yapmak zorunda kalır. İkileme olan
hoşgörüsü
renksizliğe ve kararsızlığa dönüşebilir. Nezaket sığ yüzeyselliğe ve
gerçek çatışmalarla açıkça yüzleşmemeye doğru çözülebilir. Terazi
ilişkide sahte bir tatlılık, sabır ve uysallık maskesi altında kendi
bireyliğini tamamen bastırma pahasına, mutlu bir uyum görüntüsü
yaratabilir. Kendi gereksinimlerinin izini kaybedecek kadar bir
başkasının
bakış açısını anlayıp benimseyebilir.
Öğrenmesi gereken; kendi özünden ödün vermeden kişisel
özelliklerinden ödün vermektir.
|
|
|
AKREP
|
Bilinçsizi bilinçliden ayırmak
- Akrep'in hedefi budur.
Bütün sahteciliği yok edip,
korkunun duvarları arasında saklananları açığa çıkarmak.
En temel gerçeği veya hayatını
dönüştürecek son kavrayışı aramak üzere bilincinin derinliklerine dalmak.
Rahatlatıcı her yalanı, yatıştırıcı her yarı-doğruyu, her sahte pembe
tabloyu bozmaya, kendini tanımaya kesin bir şekilde kararlı ve keskin bir
akıl. Bunlar Akrep'in
kaynaklarıdır. İçgüdüsel olarak kuşkucudur. "Ne görürsem göreyim,
gerçek bundan fazladır." Akrep bu içsel yolculukta gölgelerin kapanına
düşmezse araştırarak, hissederek içsel araziyi algılayarak olgunlaşır ve derinleşir.
Stratejisi, sağlıklı şüphe ve kendinden bir adım uzaklaşıp perspektif kazanmaktır.
Akrep bu içe bakış sırasında iki gölge arasında sıkışır: kendini
çok fazla tanımak veya çok az tanımak. Bunlardan birine
yakalandığında bütün yoğunluğu zehire dönüşür.
Kendini tanıma perspektifi kaybedecek kadar hızlı gelişirse, Akrep'in
buldukları bazen yüzleşebileceğinden çok fazla olur. Karmaşık,
çözülemez bir ruhsal durumla çökebilir. Kendini az tanıma da aynı oranda
olumsuzdur. Kendisi hakkında tatsız veya korkutucu bir şeyi kasıtlı olarak
bilincinden uzak tutmaya çalışabilir. Bir süre sonra, bilinçdışına
itilen fakat ortadan kaybolmamış kaygıların kaynağının izi silinip nedeni
bilinmeyen bir doyumsuzluğa dönüşür. Ve Akrep yanlış hedefe yönelir:
para, güç, bir toz taneciği barındırmayan ev.
Öğrenmesi gereken; yaşamın verdiği içsel vizyonu başkalarıyla mütevazi
bir şekilde paylaşmak, kendini aşırı ciddiye almaktan biraz vazgeçip
kendine gülebilmektir.
|
|
|
YAY
|
Hayatın
anlamını keşfetmek - Yay'ın hedefi budur.
Yay’ın düşüncesi
hayatımızın görünürdeki tüm gelişigüzelliğinin arkasında müthiş bir
Düzen olduğuna güvenmektir. Bu düzenin anahtarını deneyimle, araştırmayla, günlük yaşamın akıl
köreltici kalıplarını kırmaya istekli olmakla bulur. Değişik düşünce
biçimlerine açık kalma ihtiyacında olan Yay'ın bunun için seçebileceği yöntemlerden
biri yolculuktur. Böylelikle kendisininkinin dışında kalan kültürlerle
gönüllü, açıkkalpli ilişkiler geliştirilebilir. Esas düşüncesi hem
iç, hem de dış dünyanın ufuklarını genişletmektir.
Yay'ın stratejisi, hayatı bir serüven gibi, güvence düşünmeden yaşamak
ve arkasına saklanmakta olduğunu farkettiği her fikir veya görüşü
gönüllü olarak bir kenara bırakmaktır.
Bu stratejiler için özgürlük zorunludur. Coşku, maceracılık, neşeli
bir ruh - bunlar Yay'ın kaynaklarıdır. Hemen uyum sağlayabilir, esnektir,
sıkıntılardan kolay kurtulabilir.
Bu kaynaklar Yay'ın aynı zamanda gölge yönünü açığa çıkartırlar.
Pembe gözlükleri, hevesleri ve tedbirsizliği ile bir çok bataklığa körlemesine
yürüyebilir. Her şeyi bildiğini sanmak, kibir, lütufkarlık, aşırı
iyimserlik, boyunu aşma ve yanlış değerlendirme yüzünden Yay bir anda
trajedinin burcuna dönüşebilir. Diğer gölgesi insan ilişkilerinde yaşanan
gerçek yakınlıktan kaçınmasında yatar. Bir göletin yüzeyinde sıçrayarak
ilerleyen bir taş gibi yaşamda kayarcasına ilerler ve ancak o kadar öğrenir.
Öğrenmesi gereken; yoğunluğu ve odaklanmayı sağlamak, öğrendiklerini
hazmetmek ve içselleştirmek, ilişkilerinde kendisini ortaya koymak,
arayışın zenginliği ve derinliği için paylaşmaktır.
|
|
|
OĞLAK
|
İnsanın doğası ile toplumsal
kimliğini birleştirmek - Oğlak'ın hedefi budur.
Oğlak bütünlüğün
sembolüdür. Görülmez kişisel öz ile gözle görülür toplumsal tavrın
birleşmesi Oğlak'ın gelişimsel hedefidir.
Oğlak toplum içindeki yerini oluşturabilmek
için yenilgiler, belirsizlikler, küçük kazançlarla geçen uzun zamanlar ve
engellerle karşılaşır. Baskılara dayanabilmek için iki kaynağa sahiptir:
sabır ve öz disiplin. Diğer burçların aksine, o bekleyebilir. Kararını
verdikten sonra, baskılara aldırmadan rotasını çizer. Hedefe erişmek için
doğal duyguların kontrol edilmesi ve yönlendirilmesi gerekir. Sakıncalı olan bunların tümüyle bastırılabilir olmasıdır. Oğlak'ın
diğer kaynağı içgüdüsel pratikliktir. Hayallerin hayatındaki yeri o
hayallerin gerçekleşebilmesi olasılığına bağlıdır. En üstün anlamda
zirveye tırmanmak ister. Kendisine saygısı zaten vardır ve kim olduğunu
bilmektedir.
Stratejisi erken gelişim dönemlerinde yalnız başına zaman geçirmektir.
Ardından toplumun var ettiği dünyaya girer. Tek hedefi vardır. Kendine
doğal geleni yapmak. Aldığı toplumsal rolde kendi özbenliğini ifade
edebilmek. Övgüye ve yergiye kayıtsız kalarak amacında ilerlemek.
Soğukkanlılığı ve duygularını kontrol altına alabilmesi aynı zamanda
Oğlak'ın gölgesidir. Kendisiyle ve asıl duygularıyla bağlantısı
kesilirse, kararlılığı duraksarsa, soğukkanlılığı çarpıtılır. Bu,
dışarda olaylara ve hayatın gelişmelerine duygusal tepkilerin
bastırılması olarak gözlenir. Oğlak buz gibi bir kayaya dönüşür. Bu
gidişatın ilerisinde Oğlak diğer gölgesiyle karşılaşır. Bu da doğal
yalnızlığının
yozlaşmasıdır. Yani kimsesizlik. Hâlâ güçlüdür, ama artık kötü
duyguları ve istekleri vardır. Kendi yolunu kaybettiği için başkalarının yolunu saptamaya çalışır. Güç
peşine düşer. Tek amacı otoritesinin alanını genişletmektir. İçinde
bulması gereken saygı ve onayı dışarıda bulmaya çalışır. Kalbinin
isteklerine kulağını tıkar, ait olmadığı bir toplumsal rolün ve
sorumlulukların kurbanı olarak ölür.
Öğrenmesi gereken; umutsuzluğa ve hayalkırıklığına kapılmadan, korku
dolu düşünceleri bir tarafa bırakmaktır. Kendine özgü ve özel olan yolu
bulup, bunun için kendine güvenmek, yani kaderini bulup, onu kabullenmektir.
|
|
|
KOVA
|
Bireyliğin
geliştirilmesi - Kova'nın hedefi budur.
Kova toplumun
kendisiyle ilgili beklenti ve planlarını kendi gerçek bireyliğinden ayırmak,
kendi hayatını yaşama hakkını savunmak için hiç bir desteğe ihtiyaç
duymadan dünyanın önünde durmak ister.
Kova'nın
kaynağı dehası ve inatçılığıdır. Deha yeniyi öğretilmeyen yollarla düşünebilme
yeteneğidir. Ve Kova bu yetenekle donatılmıştır. Farklı düşünür. Ana
akım dışındaki düşünce alanları onu mıknatıs gibi çeker. En
ölümcül düşmanı kabile içgüdüsüdür. Kova pederşahi hiyerarşilere
karşı içgüdüsel bir güvensizlikle doğar.
Tek stratejisi
taviz vermeden kişisel özgürlüğünü ve bireyliğini korumaktır. Kova
kimse onunla aynı fikirde olmasa bile, seçimlerinin doğru olduğundan
emindir. Kendisine doğru uzanmış suçlayıcı parmaklara inatçılığı ile
karşı durur.
Aynı inatçılığı onun gölgesidir. Kendi hayatını biçimlendirmek
konusunda direneceğine, geleneksel rolü izler. Ve mevcut özgürlük duygularını
daha güvenli görünen arenalarda sergiler. Dahi yok olur. Diğer gölgesi olan
sembolik isyan başlar. Bireyliğini ve olağandışı deneyimler yaşama
hakkını savunacağına, bu enerjiyi anlamsız tuhaf davranışları savunarak
harcar. Bireyliği gelişmeyince bu eksantrikliklerin arkasına gittikçe daha
çok saklanır. Suni öz güvenine karşın, mesafeli, hatta belki soğuk gözlerin
altında boşluk ve kayıp bir insan bulunur.
Öğrenmesi gereken; gerçek gereksinmelerini ve dünyadaki gerçek amacını
belirlemek, kabul edilme arzusu ve sosyalleşme uğruna bireyliğinden taviz
vermeden kendini ifade etmektir.
|
|
|
BALIK
|
Kendini aşmak, farkındalık -
Balık'ın hedefi budur.
Balık
yaşamın dramaları
karşısında kendini aşma, esinlenme ve sükunet deneyimleme yönümüzü
temsil eder. Balık burcu ruhsal deneyimler yaşamak, fizikötesi dünyalara
ulaşmak veya bir hapishane gibi gördüğü bedeninin sınırlarından
kurtulmak için büyük istek duyar.
Empati, duygudaşlık ve şefkat Balık'ın kaynaklarıdır. Balık'ta
kişilik esnektir. Değişken koşullara göre eğilir, bükülür ve akar. Başka
insanları anlamak, onlara şefkat duymak ona doğal gelir. Bu dünyanın
değerlerine önem vermez. Balık, dinleyen ve yargılamadan düşünen büyük
spiritüel danışmanların burcudur. Balık'ın amacına erişmek için yaşamımızın
adımız, rütbemiz ve seri numaralarımızdan fazlasını içermesi gerekir.
Balık üstün anlamda dünyayı gözlemlemek yerine, dünyayı gözlemleyen aklı
gözlemler.
Balık'ın stratejisi dünyayı bırakmaktır. Yöntemi, objektif evrene
inancı yıkmak üzerinde yoğunlaşmıştır. Balık, yaratmak için bu
kesinlikten kurtulmalıdır. Balık "büyük kaçışın" burcudur. Dünyadan
kaçışın değil, daha ziyade güçlendirdiğimiz egolarımızın zulmünden
kaçışın. Rekabetten uzak durmak, yardıma hazır olmak, şefkat, merhamet -
eğer Balık bu davranışları geliştirebilirse, dünyasal varlıklarının
iniş çıkışlarını, kaygılarını olgunlukla, ağırbaşlılıkla
izleyebilirse çok canlı ve uyarıcı bir hayat onun gelişimsel hedefini
destekler. Sadece olayların ve nesnelerin zihinden bağımsız olduğu düşüncesinden
kaçınması gerekir.
Balık objektif dünyadan subjektif dünyaya kaçtığında gölgesiyle karşılaşır.
Zihni hayaller, etkilenmeler seliyle ve ürkütücü duygu dalgalarıyla dolar.
Kendini aşma dürtüsünü ve bunu nasıl yapacağını şaşırır.
Benliğinin derinliğinden gelen bu patlamalar yaratıcılığa yönlendirilmezse
gücünü tüketir. Gerçeklerden kaçar. Bu kaçış bir ilham içermez. Sadece
uyuşma ve hissizleşme içerir. Her zorlukta geri döner. Zevklerinin içinde
kendini kaybeder. Ve kötü kaderinin kurbanı olduğu duygusu ile kendi
zamanının geleceği günü bekler.
Öğrenmesi gereken; net bir kimlik duygusu geliştirmek, hayal dünyasında
kaybolmadan, esinlerini objektif dünyada evrensel yaratıcılığa dönüştürmektir.
|
BURÇLAR, YILDIZLAR, HOROSKOP, ASTROLOJİ, YÜKSELEN BURÇ, DEĞİŞİK FALLAR, GİZLİ İLİMLER, KARAKTER ANALİZLERİ, FİZİKSEL ÖZELLİKLER, YILDIZNAME, PARAPSİKOLOJİ, EBCED HESABI, DOĞUM GÜNÜ, BEDEN DİLİ...
Translate
24.08.2017
BURÇLAR VE YAŞAMSAL HEDEFLERİ...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder